Fleskebiller

Bekjempelse av fleskebille kan noen ganger være komplisert. Hvis du vurderer profesjonell hjelp kan du ta kontakt med oss nå for en uforpliktende og gratis . Fleskeklanneren (Dermestes lardarius) lever av dyriske stoffer og tar del i naturens nedbryting av slikt avfall.

Er det det samme som melbiller, små sorte med stripe . Den finnes utendørs i Sør-Norge og innendørs i hele landet. De voksne fleskebillene er lette å kjenne igjen. Den gjør skade på matvarer, pelsverk og skinn og gnager seg inn i treverk for å forpuppe seg.

Den spiser de fleste slags lagrede matvarer samt lær, pelsverk og ull. Den kan gjøre betydelig skade og er også et hygienisk problem. Har i løpet av noen dager funnet 3-fleskebiller på soveromsgulvet vårt. Her har vi sikkert med en Fleskebille å gjøre. Ta et søk på nettet for å få fler opplysninger om fleskebiller.


Ekle krapyl som klarer å formere seg overalt. Jeg hadde fleskebiller der jeg bodde før. Fleskebiller - Finn firmaer, adresser, telefonnumre. Avdelingsdirektør Reidar Mehl ved Avdeling for skadedyrkontroll, Nasjonalt folkehelseinstitutt, intervjuet av Marianne .

Med ett par dagers mellomrom har jeg funnet to døde fleskebiller på kjøkkenet mitt. En dame får fleskebiller inn i leiligheten. De har spredd seg fra naboen, en syk person som ikke har vasket på mange år. Jeg regner med at det er det samme som fleskebille. Jeg har sett et par slike fleskebiller, men jeg koblet det ikke med disse larvene.


Opplysninger fra en rekke av våre lesere forteller oss at billen vi hadde bilde av i går var en fleskebille. Billen skal visstnok være ganske vanlig .

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mora blandare byta packning

Luxo arkitektlampe

Princess butikker